اعجازی جدید از قرآن مجید


یزدفردا "سرویس مذهبی: میرزامحمد کاظمینی موسس موزه قران و کتب ادیان یزد در یادداشتی که اخیرا نوشته است  به خاطره ای زیبا و جالب در باره قران اشاره نموده که با رعایت امانت عینا منتشر  می شود  :
تردیدی نیست که قرآن کریم آخرین کتاب آسمانی و معجزه جاودان نبی مکرم اسلام (ص) است اما اینکه آیا مفسرین و عالمان دینی توانسته اند همه زوایای این کتاب مقدس را تبیین و تشریح کرده باشند جای تردید و سوال است مسلما آنچنان که سزاوار و بایسته است تلاشی صورت نگرفته است.


روزجمعه مورخ 4/2/1389 شصت نفر از دانشجویان مدرسه عالی امام خمینی قم (موسسه جامعه المصطفی) از موزه موزه قرآن و کتب ادیان (میرزامحمد کاظمینی)یزد بازدید نمودند. یکی از قران هایی که توجه همه را به خود جلب کرد، قرآن صمصام بود. مهم ترین ویژگی این قرآن نسبت به سایر قرآن ها این است که از شیوه زیبایی در کتابت بهره گرفته، به طوری که حرف اول شروع هر خط با قرینه آن خط در پایین صفحه مشابه است مثلا در صفحه 425 حرف اول خط اول (واو) است، حرف اول خط آخر هم (واو) است و یا خط چهارم صفحه 426 (ف) است، خط چهارم از پایین به بالا هم (ف) است.این در واقع یکی از جلوه های اعجاز گونه قرآن است.

یکی از دانشجویان بازدید کننده از کشور هندوستان بود که عنوان می کرد: مشابه این قرآن در دکن هندوستان وجود دارد اما با این تفاوت که اگر سر سوزن روی هر حرف قرآن گذاشته شود و آن سوزن فشار داده شود تا پایان قرآن همه حروفی که سوراخ می شود یک حرف است یعنی اگر سر سوزن روی حرف میم گذاشته شود تمام حروفی که زیر آن حرف تا آخر قرآن یا اول قرآن می آید همان حرف میم است و باید به مدعیان قرآن گفت حداقل کتابی بیاورند که این دو صفت را داشته باشد .

بوسه بر لبها و دستان پیامبر(ص) که خاتم انبیا و خلاصه موجودات است انشاءا... از پیروان راستین او باشیم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا